marți, 15 ianuarie 2013

Viața hipsterilor din Romania



Pe businessmagazin.ro găsim un articol bun, despre hipsteri. Nu, nu glumesc, dar în ce sens bun? 
Nu e nici pe aproape excelent și e plin de exprimări dubioase, dar se vede că au luat interviuri și au folosit mai multe unghiuri de abordare. Față de majoritatea articolelor, care sunt copy paste de pe vreun site străin și traduse cu google translate sau cu Gigi Barosanu, care n-are decât 4 clase făcute la fără frecvență dar la care apelează majoritatea site-urilor de știri din România, acesta este un articol bun. 

Nu mă interesează foarte mult articolul în sine, ci mai degrabă ce am găsit în el, și anume, un interviu cu o fătuca hipsterizată cu numele de Cosmina. Hai să vedem cine e Cosmina: 


Cosmina e o fătucă inteligentă care după 4 ani de politehnică s-a hotărât că nu e pentru ea și s-a apucat de jurnalism dar nu a lucrat niciodată pentru că nu știe ce vrea. A moștenit "fashion sense-u'" de la mă-sa și iese pe stradă de zici că-i răvășită, dar își alege răvășeala cu atenție. Ne spune că să n-ai bani e chiar un avantaj câteodată, te scutește de disimulare. Cosminei îi place să trăiască ieftin dar trăiește într-o mansardă vintage pe lângă Arcul de Triumf.  
După un an de master de jurnalism Cosmina s-a hotărât că nu-i mai place aici și s-a tirat în Cehia cu bursă unde a cunoscut niște hipsteri ierbălăi.

Cosminei îi place să vorbească despre sine la persoana a treia și ne spune că hipsterilor le place să petreacă mult timp în photoshop sau citind cărți dubioase. Ei o ard prin baruri dar în același timp spune că e ieftin să fii hipster și că nu a investit bani decât într-un aparat foto dslr dar care nu e bun după standardele hipsteresti, așa că mulți hipsteri s-au dat pe aparate vechi cu film ca să le arate pozele varză dar cool, evident, în repere hipsteresti. 
Cosminei îi mai place second handu' și designerul Bipolar care a lansat o linie de tricouri retro-cool. De asemenea este convinsă ca și alți hipsteri de vârsta ei că munca te indobitoceste și e preocupată mai mult de dezvoltarea personală. Hipsterii citesc mult, așa că toți vor să se angajeze la librăria Cărturești, chiar dacă salariul e mic.

OK, GATA COSMINA, GATA! NU MAI SUPORT! GATA! FJARDAHSDKAHDA! Nu-mi vine să cred că am reușit să scriu tot rezumatul ăsta fără să izbucnesc în lacrimi. Hai să o luăm la puricat. 

Întrebarea mea pentru Cosmina, ținând cont că nu-i place munca, habar n-are ce vrea să facă și îi e frică de indobitoceală. Cosmina, draga mea, ție cine naiba îți plătește totul? Curentul, mâncarea, barurile, chiar dacă sunt ieftine, hainele de la second hand, cine naiba ți le plătește pe toate? Eu n-am de unde să știu dar aș zice că undeva acolo în lume sunt niște părinți care îți trimit bani să trăiești și să te dezvolți personal și tu o arzi cu nerușinare prin baruri îmbrăcată ca un fazan. 
Mă bucur că îi place să vorbească la persoana a treia, ea și toți ratații plini de ei care se cred importanți. Evident hipsterii sunt atât de unici și de diferiți față de noi toți că nu are cum să fie o ratată de rând. Adică îi place designerul bipolar, care scoate acum pe piață, ce a fost cool ieri. Deci tuturor oamenilor de rând li s-au părut acele lucruri cool la un moment dat, doar că au trecut peste acel moment, acum le plac alte lucruri, și hipsterilor ăstora li se par acele lucruri acelea cool acum. Dragă hipsteri, asta nu vă face speciali, doar înapoiați. Dar termin că deja eman frustrare în loc de transpirație. Promit să nu mai dau vreodată pe la Cărturești că mi-e că iau pe cineva la bătaie. 


Sursa: businessmagazin.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu