luni, 3 iunie 2013

În România, clientul nu are niciodată dreptate











 Ești unEști un prost, da tu! Tu ăla care comandă pizza, tu ăla care cumperi din magazine, tu ăla care trimiți pachete prin poștă, tu ăla care ți-ai făcut abonament la internet. Sunteți niște proști și meritați să se bată joc de voi. 

De ce scriu despre asta?

Mi s-a luat fraților! Mi s-a luat să îmi întârzie mâncarea două ore, mi s-a luat să-mi întârzie coletul o săptămâna, mi s-a luat să îmi scoată ochii tipul care-mi livrează ceva că nu merge interfonul sau că nu i-a mers numărul de telefon deși eu am dat toate informațiile corect, mi s-a luat să nu-mi meargă netul o săptămâna deși compania care mi-l oferă se laudă că rezolvă orice problemă în maxim 24 de ore. Mi s-a luat! 


De ce trebuie să suferim?

În România funcționează sistemul: Tu ai nevoie de ceva de la mine, drept urmare, te pot trata cum am eu chef. Clienții la rândul lor, după ce sunt tratați urât, atunci când ajung în ipostaze în care trebuie să servească la rândul lor alți clienți, îi vor trata la fel, că doar e și vorba aia "Ce ție nu-ți place, altuia fă-i bă, fă-i până îi se face rău" 
O altă problemă e atittudinea unor clienți. Românilor le place să generalizeze (see what I did there?), pentru că unul e bădăran, automat toți devin niște nenorociți buni să-ți bați joc de ei.  

Cum se întâmplă?

De cele mai multe ori angajatorul nu e responsabil direct, dar din lipsa de monitorizare sau un management defectuos, angajații se descurcă fiecare de capul lui. De aia nici nu se mișcă sistemul cum trebuie, pentru că mulți sunt bătuți în cap și s-au obișnuit fără repercusiuni, că doar angajatorul încă face bani și nu știe cum sunt tratați clienții. Dar cum reușește să facă bani dacă clienții lui sunt tratați oribil? 

Tu, bă, prostule, tu! Tu îi dai banii! 

Da, tu, nu te uita în stânga, nu te uita în dreapta, tu! Tu le dai banii tăi, indiferent de cum te tratează și nu te plângi destul. Când zic tu, mă refer și la mine, că am ajuns și eu să fac consiliere pentru angajați frustrați care mi se plâng mie, eu fiind client, despre propria incompetență și cum nu le convine ceva la mine, după care se mai așteaptă și la bacșiș, că de, trebuie răsplătit omul că a făcut minimul necesar și nici pe ăla calumea. 

Dar, mane, ce e de facut?

E simplu, plângeți-vă fraților! Plângeți-vă când nu vă convine ceva de parcă sunteți bebeluși și vreți țâță, plângeți-vă tare și plângeți-vă mult, să ajungă vorba și la angajator, să știe că angajații lui sunt incompetenți, să știe că cel puțin o persoană nu-și face treaba cum trebuie și că tu drept client, nu ai de gând să-i suporți căcatul pe banii tăi.  
  
Dacă nu ascultă, e simplu, nu mai cumpărați de acolo, orice are de oferit, nu merită, nu merită să vă înjosiți și să se bată joc de voi. Nu uitați că plătiți din banii voștri pentru serviciile folosite, nu sunteți proștii lor, ei ar trebui sa fie proștii voștri, Din cauza voastră ei fac bani și au locuri de muncă.  
  
Știu că unii dintre voi nu aveți de ales cu anumite servicii, dar asta nu înseamnă că nu puteți să vă plângeți. Dacă e cazul, dați fuguța și până la protecția consumatorului, se mișcă încet, dar își fac treaba cât de cât și ce ai pățit o dată, slabe șanse să o mai pățești a doua oară. 

Bă, pleacă de aici, că dacă nu mai apelez la ei, își găsesc alt prost. 

Da, dar oamenii nu cresc tocmai în pom. De aia trebuie să vă plângeți, să știe cât mai multă lume că nu-și fac treaba acolo și că nu recomandați, Dacă mai mulți ar gândi așa, nu și-ar mai permite să-și bată joc de clienți, ar schimba atitudinea sau ar da faliment și am rămâne, în mare parte, doar cu servicii de calitate.  
Dacă vrem servicii de calitate, trebuie să schimbăm mentalitatea, individual și dacă o facem cât mai mulți vom avea un impact colectiv destul de mare.   

Opinii?

Un comentariu: